Mam dwie kwestie do tutejszych kolejomaniaków:
1. Dlaczego dworzec w Wojanowie ma tak dużą kubaturę, skoro nie jest to stacja węzłowa, końcowa, a od zawsze był stacją przelotową?
2. Kto dysponuje jakimś przedwojennym zdjęciem tej stacji i do tej pory krępuje się je wstawić?
Duża kubatura dworca może być tłumaczona sporymi przewozami towarowymi , które obsługiwała ta stacja a to za sprawą zakłądowej linii kolejowej , która odgałęziała się na SE od stacji. Od 5 czy 6 lat przewozy towarowe do papierni zamarły a bocznice jak to w Polsce bywa rozebrano. Ostatnio pojawił się nowy klient - bodajże CPN - który wybudował na SE bazę paliw i przyjmuje cysterny , które jednak "obsługuje" stacja Jelenia Góra.
Jezeli zaś chodzi o przewozy pasażerskie to niestety od jakiegoś czasu nie ma już kasy biletowej i bagażowej. Cóż , stacja leży dość daleko od rozbudowywującej się wioki a ludzie przesiedli się do samochodów albo korzystają z podmiejskich autobusów MZK Jelenia Góra - kursują w miare często i można się nimi dostać bezp. do centrum miasta. Nawt ludzie udający się w kierunku Wrocławia nieraz wolą podjechać autobaną bo PKP w Jelonce niż kwitnąć na tutejszej stacyjce.Na szczęście stacja działa jako posterunek ruchowy (są semafory i dyżurny ruchu) i miejmy nadzieje , że ten stan się utrzyma.