Dosyć tajemniczy obiekt, po którym zostały w terenie nikłe ślady. Wg niemieckiego kilometraża w km 22,47. Wiadomo, że mijanka - czyli miejsce które technicznie dzieliło odcinek Dolna - Piechowice istniała od początku linii (choć wg niektórych źródeł - dopiero od 1905 r.) i tutaj planowano początkowo lokalizację przystanku przed zbudowaniem go w Górzyńcu, a być może także posterunek odgałęźny dla planowanej linii do Świeradowa (bo taka koncepcja padła przed I wojną światową, ale na przeszkodzie stanęły ...
Dosyć tajemniczy obiekt, po którym zostały w terenie nikłe ślady. Wg niemieckiego kilometraża w km 22,47. Wiadomo, że mijanka - czyli miejsce które technicznie dzieliło odcinek Dolna - Piechowice istniała od początku linii (choć wg niektórych źródeł - dopiero od 1905 r.) i tutaj planowano początkowo lokalizację przystanku przed zbudowaniem go w Górzyńcu, a być może także posterunek odgałęźny dla planowanej linii do Świeradowa (bo taka koncepcja padła przed I wojną światową, ale na przeszkodzie stanęły kwestie prawa przewozowego). Mijanka była obsadzona, ale wg relacji Niemców - pociągi zatrzymywały się tu tylko w wyjątkowych sytuacjach. Parterowa budowla istniała koło 100-metrowego wypłaszczenia na drugi tor. W pobliżu do dziś widać przepusty i różne studzienki. Po wojnie przez krótki czas nazywała się Zalesie (może jakaś fonetyczne nawiązanie do Seifershau?), potem w rozkładzie jazdy z 1947 roku jest już jako Kopaniec, ale bez godzin postoju. Nie wiadomo kiedy obiekt został opuszczony i zlikwidowany. (moose ze wsparciem Dominika Kara)
Pokaż więcej
Pokaż mniej